| |
Η ελιά στην Ιστορία, στην Παράδοση, στην
Τέχνη
| Αφήγηση και επεξεργασία μύθων που
σχετίζονται με την ελιά, μέσα από απλά
κείμενα. |
Η Αθηνά μπροστά στην ελιά που φύτεψε στο
βράχο της Ακρόπολης
| Ζωγραφικές απεικονίσεις και
αναπαραστάσεις των μύθων από τους
μαθητές. |
| Οι μαθητές γνωρίζουν με ποιους τρόπους
το σύμβολο της ελιάς και του λαδιού
εκφράζουν τη σοφία του λαού. |
| Σύνθεση και προσέγγιση της σημασίας των
παροιμιών μέσα από εικόνες που
ταιριάζουν μεταξύ τους. |
| Ενδεικτικές παροιμίες
| Η ελιά θέλει τσεκούτι και τ' αμπέλι
πριόνι. |
| Κολοκύθια με λάδι, κολοτούμπες το
βράδυ. |
| Έπεσεν ο ποντικός στο λάδι |
| Εχύθηκε το λάδι μας και μπήκε στο
πιθάρι |
| Μου έβγαλε το λάδι |
| Είναι καθαρός σαν λάδι |
|
| Συγκέντρωση παροιμιών από τους μαθητές |
| Ζωγραφικές απεικονίσεις των παροιμιών. |
| Μέσα από την παρουσίαση εικόνων, από μινωικές
τοιχογραφίες και άλλα ευρήματα
οι μαθητές παρατηρούν, συζητούν και
γνωρίζουν:
| Πώς η ελιά καλλιεργούνταν συστηματικά
στα χρόνια του Μίνωα. |
| Ποικίλλες
χρήσεις της ελιάς και του ελαιόλαδου
στον καθημερινό βίο. |
| Σύνδεση της ελιάς με την ίδια την
ύπαρξη της ζωής. |
| Οικονομική κυριαρχία της Κρήτης στο
Αιγαίο. |
|
| Επεξεργασία πληροφοριακού υλικού κατά
ομάδες. |
| Συνθετικό κολλάζ με εικόνες από τη Μινωική
Κρήτη. |
| Ομαδικό κολλάζ με τα ιδεογράμματα της Γραμμικής
Β σχετικά με την ελιά και το λάδι. |
|